Известие

Collapse
No announcement yet.

147 за първа кола, "малко" въпроси

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • 147 за първа кола, "малко" въпроси

    Здравейте хора. Скоро ще взема книжка и съответно имам намерение да си купя първия автомобил. Не съм заклет фен на никоя конкретна марка и не съм предубеден. По принцип търся нещо с по спортно усещане и пъргав двигател (но нямам намерение да се състезавам по пътищата) което да държи и сърцето и портфейла щастливи.

    На пръв поглед 147-та ми се вписва много добре в тази дефиниция. Покрива ми изискванията, харесва ми на вид и първоначалната инвестиция за самия автомобил е сравнително ниска (сравнение с другите които съм харесал). Разчетох се за проблемите на колата и сега имам някои въпроси за да преценя дали това може да е колата за мен.

    Въпрос 1
    Разбира се първо попаднах на окаването - било "чупливо и скъпо". Като човек без опит си нямам идея какво е означава това. Гледах някакви носачи, горни, долни предни задни. Цените варират между 100 и 250лв на брой. Добре де ама колко общо са тия носачи колко тампона има, колко често се чупят, никаква идея. Та тук върпоса ми е колко носача и тампона има (до колкото разбрах това са чупливите елементи) и по колко струват горе долу? Колко често се чупят и от невнимателно шофиране ли се чупят или ей така от самосебе си ?

    Въпрос 2
    Taка после идва двигателя. Харесал съм си 1.9 JTD 120 или 150 hp, до колкото разбрах и 2та са корави. 150-та ме привлича повече, но до колкото разбрах в Опел Астра Х има същия двигател и имало някакъв хроничен проблем с вихровите клапи (дори не знам какво е това). Та тоя проблем има ли го при алфата и страшен ли е за оправяне (скъп) ?

    Въпрос 3
    Трети въпрос за частите като цяло - намират ли се лесно у нас? Последното което искам да ми се случи е да си взема кола и да кисне в сервиза в чакане на части. Друго което ми е интересно е горе долу как се съпоставят като цени с тези за BMW 120д ако някой си има идея?

    Въпрос 4
    Висок съм около 1.87, 80кг, ще се събера ли в тая кола. То е ясно че като тръгна да обикалям ще седна и ще пробвам, но ми е интересно някой с горе долу моите размери как се чувства в колицата.

    Въпрос 5 (последен уж)
    Каква първоначално обслужване трябва да се направи след евентуална покупка и колко горе долу излиза. Масло, филтри, ремък и ролки, друго ?

    Това се сещам за момента. Ще съм много благодарен за всякакви мнения, само моля без хейт че споменах разни други марки
    Alfa Romeo GT 1.9 JTDm@150++ hp (remapped but not dynoed), Graphite Black, Distinctive, ExtremeTuning strut bar, TOORA 570 wheels, Koni STR.T shocks + Eibach ProKit springs

  • #2
    v

    Първоначално публикувано от xen0s Покажи съобщение
    Здравейте хора. Скоро ще взема книжка и съответно имам намерение да си купя първия автомобил. Не съм заклет фен на никоя конкретна марка и не съм предубеден. По принцип търся нещо с по спортно усещане и пъргав двигател (но нямам намерение да се състезавам по пътищата) което да държи и сърцето и портфейла щастливи.

    На пръв поглед 147-та ми се вписва много добре в тази дефиниция. Покрива ми изискванията, харесва ми на вид и първоначалната инвестиция за самия автомобил е сравнително ниска (сравнение с другите които съм харесал). Разчетох се за проблемите на колата и сега имам някои въпроси за да преценя дали това може да е колата за мен.

    Въпрос 1
    Разбира се първо попаднах на окаването - било "чупливо и скъпо". Като човек без опит си нямам идея какво е означава това. Гледах някакви носачи, горни, долни предни задни. Цените варират между 100 и 250лв на брой. Добре де ама колко общо са тия носачи колко тампона има, колко често се чупят, никаква идея. Та тук върпоса ми е колко носача и тампона има (до колкото разбрах това са чупливите елементи) и по колко струват горе долу? Колко често се чупят и от невнимателно шофиране ли се чупят или ей така от самосебе си ?

    Въпрос 2
    Taка после идва двигателя. Харесал съм си 1.9 JTD 120 или 150 hp, до колкото разбрах и 2та са корави. 150-та ме привлича повече, но до колкото разбрах в Опел Астра Х има същия двигател и имало някакъв хроничен проблем с вихровите клапи (дори не знам какво е това). Та тоя проблем има ли го при алфата и страшен ли е за оправяне (скъп) ?

    Въпрос 3
    Трети въпрос за частите като цяло - намират ли се лесно у нас? Последното което искам да ми се случи е да си взема кола и да кисне в сервиза в чакане на части. Друго което ми е интересно е горе долу как се съпоставят като цени с тези за BMW 120д ако някой си има идея?

    Въпрос 4
    Висок съм около 1.87, 80кг, ще се събера ли в тая кола. То е ясно че като тръгна да обикалям ще седна и ще пробвам, но ми е интересно някой с горе долу моите размери как се чувства в колицата.

    Въпрос 5 (последен уж)
    Каква първоначално обслужване трябва да се направи след евентуална покупка и колко горе долу излиза. Масло, филтри, ремък и ролки, друго ?

    Това се сещам за момента. Ще съм много благодарен за всякакви мнения, само моля без хейт че споменах разни други марки
    Така колега карам 120 коня Бензин 1.6 без газ.

    1. Окачването не е толкова зле колкото го описват. Сега ако ще караш като каруцар през дупките и легналите полицай няма смисъл да вземаш това.. приятел е със такава като моята купувахме ги заедно и неговата повече се чупи, но той буквално цели дупките.. Чупят се повече от почти всички други, но караш ли кадърно нямаш проблем.
    2. Проблема го няма поне над мой поглед над 2 такива, ноо 150 коня не ти трябват. 115 коня съм карал и ти казвам след 1800 оборота като включи турбото направо се залепяш за седалката. Няма смисъл да се надигаш на по-голям двигател от 120-ка.
    3. Части аз винаги намирам за моята. Има от коли на части, както и нови. Не съм имал проблем до сега.
    4. 1.84 съм и нямам проблеми много ми е удобно. Стига някой да не седи зад теб
    5. Масло зависи какво вземеш. Ролки,ремъци,Филтри ми излезнаха мисля, че около 300 лв не помня точно...
    Като цяло дизела е по-добре.. и повече върви от бензина и по-малко харчи.
    Last edited by LegendaryChris; d.m.y г., 23:35.

    Comment


    • #3
      Здравей колега и добре дошъл.

      1. Всяка кола си има слаби места и при алфата 147/156 това са носачите и по конкретно тампоните, които се разбиват бързо или скърцат. Друго като слаб елемент няма, но всяка кола над определени километри и години си има проблеми, то е ясно и ние хората, които караме такива коли си ги знаем и ги взимаме с това знание, че ще има ремонти и ще се хвърлят пари.

      2.Вихровите клапи за които говориш са на новия модел и наистина е хубаво при покупка на такъв двигател, който има такива клапи да ги премахнеш, поне по мое мнение, защото ако се скчупи някоя от тях отива и прави леш буталата.

      3. Части винаги ще има, въпросът е, че някой хора много ги надуват, затова трябва да подбираш и търсиш.

      4. Няма проблем и 2 метра да си пак ще влезеш без проблем стига зад теб да не седи друг толуп, защото поне при мен седалката е дръпната така, че отзад остават има няма 5 см.

      5. При първоначална покупка е точно това, което си написал: масло, филтри, ремък, ролки, водна помпа също бих казал задължително. Провери антифриза как е, ако е син го смени със хубав розов за да има по-голямо смазване на водната помпа и да не ти гние бързо радиатора на парното и на двигателя. Като е хубаво да си поразгледаш мотора за евентуални течове на масло, антифриз, ако има и да ги спреш на време докато не късно. Също така и накладки и дискове, което е най-важното да имаш добра спирачна система, като новобранец.Общо взето това е като за начало.

      Бих ти препоръчал 1.9 JTD с по стария мотор 115 или 101 коня, понеже съм със същия и за мен това е най-добрия, елементарен и евтин за подръжка мотор от всички други налични за този модел и няма да се разправяш с вихрови клапи.
      Last edited by mell0; d.m.y г., 13:32.
      Fiat Bravo II 1.4 16v

      Comment


      • #4
        Приготви си едни 1500-2000 лв. за след като закупиш колата.
        Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
        Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
        Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
        Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

        Comment


        • #5
          1. Взимаш ли хубави части (TRW са едни от тях) няма да имаш проблеми. Долните ги смених като взех колата, преди 5-6 години и още карам с тях. С горните карах 45-50к, преди да ги сменя (дори не се разкърцаха). А не е като да не карам. Ако взимаш евтини части ще се чупи по-често. Като минус е това скърцане, където ти казаха и колегите.

          2. Добре си се насочил, аз карам 1.6 бензин с газ. Не ти го препоръчвам, ако сега купувам ще взема точно тези, които си изброил. Като предпочитания ще е 150к.с.

          3. Части се намират лесно, въпроса е, че ги продават на безбожно високи цени, (говоря конкретно за носачите на TRW) за справка виж тук.

          4. Колата изглежда малка, но всъщност си е доста просторна , в сравнение с други. Поне за мен. Аз съм 180см., 78кг.

          5. Ремъци, ролки, водна помпа (задължително) и най-важното, търси майстор, който разбира и разполага с комплект за зацепване на ангренажния ремък (пети) снимката по-долу. Без него не давай да ти барат колата (двигателя) колкото и да те убеждава, че може и без тях. Успех!! Колата е уникална, но и капризна.
          Last edited by zombiran; d.m.y г., 13:23.

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от zombiran Покажи съобщение
            1. Взимаш ли хубави части (TRW са едни от тях) няма да имаш проблеми. Долните ги смених като взех колата, преди 5-6 години и още карам с тях. С горните карах 45-50к, преди да ги сменя (дори не се разкърцаха). А не е като да не карам. Ако взимаш евтини части ще се чупи по-често. Като минус е това скърцане, където ти казаха и колегите.

            2. Добре си се насочил, аз карам 1.6 бензин с газ. Не ти го препоръчвам, ако сега купувам ще взема точно тези, които си изброил. Като предпочитания ще е 150к.с.

            3. Части се намират лесно, въпроса е, че ги продават на безбожно високи цени, (говоря конкретно за носачите на TRW) за справка виж тук.

            4. Колата изглежда малка, но всъщност си е доста просторна , в сравнение с други. Поне за мен. Аз съм 180см., 78кг.

            5. Ремъци, ролки, водна помпа (задължително) и най-важното, търси майстор, който разбира и разполага с комплект за зацепване на ангренажния ремък (пети) снимката по-долу. Без него не давай да ти барат колата (двигателя) колкото и да те убеждава, че може и без тях. Успех!! Колата е уникална, но и капризна.
            +1 за TRW
            Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
            Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
            sigpic

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от LegendaryChris Покажи съобщение
              Така колега карам 120 коня Бензин 1.6 без газ.

              1. Окачването не е толкова зле колкото го описват. Сега ако ще караш като каруцар през дупките и легналите полицай няма смисъл да вземаш това.. приятел е със такава като моята купувахме ги заедно и неговата повече се чупи, но той буквално цели дупките.. Чупят се повече от почти всички други, но караш ли кадърно нямаш проблем.
              2. Проблема го няма поне над мой поглед над 2 такива, ноо 150 коня не ти трябват. 115 коня съм карал и ти казвам след 1800 оборота като включи турбото направо се залепяш за седалката. Няма смисъл да се надигаш на по-голям двигател от 120-ка.
              3. Части аз винаги намирам за моята. Има от коли на части, както и нови. Не съм имал проблем до сега.
              4. 1.84 съм и нямам проблеми много ми е удобно. Стига някой да не седи зад теб
              5. Масло зависи какво вземеш. Ролки,ремъци,Филтри ми излезнаха мисля, че около 300 лв не помня точно...
              Като цяло дизела е по-добре.. и повече върви от бензина и по-малко харчи.
              Би ли обяснил на колегата,защо не му трябва 150 коньовия...има и 140к.с. също,та избора му е голям.И стига с тия вихрови клапи,защото 140ката е без,а има и 150 също без,клапи,мапи,дпф-и и тем подобни...от евро 3 "поколението".
              Другите работи колегите са ги описали.Има части ,има всичко.Цените са нормални за класа кола.Вътре ще се събереш,но мястото отзад е тясно.За градска кола е перфектна.Виж вече за моторите,както казах имаш голям избор,но виждам че правилно си се насочил.Според мен по-ще ти е важно,състоянието на двигателя,а не колко к.с. е.Просто вземи някой с теб,който е карал дизелова алфа и се надавай да попаднеш на запазен автомобил
              Last edited by undy; d.m.y г., 20:02.
              156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
              147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
              159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

              Comment


              • #8
                Благодаря много колеги за подробната информация
                Видях ги TRW носачите, не са евтини, да, но пък ако не трябва да се сменят всяка година мисля че ще е ок. Само не можах да разбера колко са. Отпред май са 2 от всяка страна, а отзад ?

                Предполагам форумните сервизи прерпоръчани тук са добри, така че имам намерение към някой от тях да се обърна ако се спра на алфата. Предполагам те ше имат това нещо което zombiran спомена. То някакъв инструмент ли е всъщност или се слага някъде по двигателя ?

                За вихровите клапи четох че на някои автомобили могат да се махнат и да се сложат едни тапички на тяхно място. После си вървели по абсолютно същия начин. Ако има някакво значение насочил съм се към автомобили след 2005 година.

                Иначе колата ще я ползвам основно извън градско и по малко градско. Бургас - София 10 пъти годишно ще се взима минимум.

                Нещо което пропуснах да попитам вчера - обичам големи джанти , могат ли да се сложат 17ки или 18ки на 147-та ?
                Alfa Romeo GT 1.9 JTDm@150++ hp (remapped but not dynoed), Graphite Black, Distinctive, ExtremeTuning strut bar, TOORA 570 wheels, Koni STR.T shocks + Eibach ProKit springs

                Comment


                • #9
                  Задницата е евтина за ремонт, драмата е отпред - два горни носача, два долни носача, две биелетки, тампони на стабилизиращата щанга (които имат навика за се разскърцат и е неприятно).
                  П.С. Ама те и горните носачи си се разскърцват след време, нема се плашиш!
                  Last edited by dansguardian; d.m.y г., 22:04.
                  Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
                  Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
                  Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
                  Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от dansguardian Покажи съобщение
                    Задницата е евтина за ремонт, драмата е отпред - два горни носача, два долни носача, две биелетки, тампони на стабилизиращата щанга (които имат навика за се разскърцат и е неприятно).
                    П.С. Ама те и горните носачи си се разскърцват след време, нема се плашиш!
                    Стабилизиращата щанга ако я сменяш цялата с нова оригинална комплект с тампоните няма да скърца никога !

                    ---------- Post added at 21:20 ---------- Previous post was at 21:17 ----------

                    Първоначално публикувано от xen0s Покажи съобщение
                    Благодаря много колеги за подробната информация
                    Видях ги TRW носачите, не са евтини, да, но пък ако не трябва да се сменят всяка година мисля че ще е ок. Само не можах да разбера колко са. Отпред май са 2 от всяка страна, а отзад ?

                    Предполагам форумните сервизи прерпоръчани тук са добри, така че имам намерение към някой от тях да се обърна ако се спра на алфата. Предполагам те ше имат това нещо което zombiran спомена. То някакъв инструмент ли е всъщност или се слага някъде по двигателя ?

                    За вихровите клапи четох че на някои автомобили могат да се махнат и да се сложат едни тапички на тяхно място. После си вървели по абсолютно същия начин. Ако има някакво значение насочил съм се към автомобили след 2005 година.

                    Иначе колата ще я ползвам основно извън градско и по малко градско. Бургас - София 10 пъти годишно ще се взима минимум.

                    Нещо което пропуснах да попитам вчера - обичам големи джанти , могат ли да се сложат 17ки или 18ки на 147-та ?
                    17-ки може
                    18-ки само на Алфа 147 GTA
                    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
                    Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от xen0s Покажи съобщение
                      Предполагам форумните сервизи прерпоръчани тук са добри, така че имам намерение към някой от тях да се обърна ако се спра на алфата. Предполагам те ше имат това нещо което zombiran спомена. То някакъв инструмент ли е всъщност или се слага някъде по двигателя ?

                      Нещо което пропуснах да попитам вчера - обичам големи джанти , могат ли да се сложат 17ки или 18ки на 147-та ?
                      Добре си се насочил към форумните сервизи. Да, това е инструмент, който фиксира валовете в правилното положение за зацепване.

                      Джанти има и то много хубави. GTA, TI, Модел 1, Модел 2, Модел 3 Има и други. Може да разгледаш в нета. Тези, които съм ти показал са 17-ки. Но не ти препоръчвам да слагаш по голяма от 17-ка, за 18-ки ще ти трябват ниско профилни гуми и е възможно да ти опират в калниците при повече от 2-ма човека в колата. Да не говорим за състоянието на пътищата ни!

                      Първоначално публикувано от eproHD Покажи съобщение
                      18-ки само на Алфа 147 GTA
                      18-ки ГТА до колкото знам няма. Само 17-ки.
                      Last edited by zombiran; d.m.y г., 22:26.

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от zombiran;1462656n/030320101092.jpg~original"


                        18-ки ГТА до колкото знам няма. Само 17-ки.
                        Имам предвид,че на 147 GTA може да сложи 18-ки
                        А за протокола и 147 JTD и 147 GTA за определени пазари се е предлагала и с 18-ки фабрично !
                        Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
                        Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
                        sigpic

                        Comment


                        • #13
                          Добре дошъл и от мен,
                          много добре си се ориентирал според мен,
                          колегите подробно обясниха за всички точки.
                          Аз имам въпрос дали държиш колата да е с 4 врати и какво оборудване мислиш да търсиш? Естествено това е обвързано и с бюджета, който разполагаш.
                          Ако не държиш колата да е с 4 врати, огледай или най-добре покарай GT. За джантите, стават и 18ки, важното е да са с правилният офсет и широчина.
                          Препоръчвам ти Q2 или T.I. изпълненията, въпреки, че Cup Limited с 140к.с. евро3 двигателя е супер избор!
                          Now: 156 2.5 V6 24V
                          Ex: 147 Ti, GT V6, 147 1.6, 145QV, 155 TS, Gtv Cup pack, 75 1.6 I.E.

                          Comment


                          • #14
                            Дукати корс версията е с 18-ки. заводско...аз съм с такива и ми опира само на едно място,дето се е нагънал мокета отдясно,но ще го излекувам...че даже и по-ниски пружини съм взел,та скоро ще разбера ще имам ли драми и търкания.Та,колега както ти харесва.
                            156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                            147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                            159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                            Comment


                            • #15
                              И 17ки ще са ми ок. Иначе ако ще е алфа, ще търся 2005 година и нататък до 8к наай много за самия автомобил като начална цена. Казвам 8 но реално ще гледам с преговори да си я сваля на поне 7.5. Всъщност като гледам обявите, повечето 147-и не минават 7000. Така де, също забелязах че 150 коня версията е доста рядка, в софия се продават 2-3 и то със съмнително качество като че ли. 120 кончета има масово, а 140-те са до 2004та така като гледам. Има малко време още, докато почна да оглеждам и избирам може и да се появят 150-ки.

                              За вратите, специално за тази кола предпочитам 4. За оборудване, не ми трябват много екстри - климатроник и ел пакет ми стигат, на ксенонче също бих се радвал. Из обявите кожените салони които видях не ми харесаха и не ме блазнят. Честно казано от всичките коли които гледах до сега, кожен салон ми хареса единствено и то много в Mercedes clk 270 (w209).

                              За окачването изглежда че пълната смяна на предно с TRW с труд ще е някъде 800-900лв и до колкото разбирам от коментарите ви и малко четене из форума после нещата заспиват за едно 40-50 хиляди километра.

                              Други тежки ремонти има ли колата като цяло? Ръжди мъчат ли я? Разгледах темата с проблемите и частите с интерес и като че ли не попаднах нещо супер фрапантно.
                              Alfa Romeo GT 1.9 JTDm@150++ hp (remapped but not dynoed), Graphite Black, Distinctive, ExtremeTuning strut bar, TOORA 570 wheels, Koni STR.T shocks + Eibach ProKit springs

                              Comment

                              Working...
                              X